Hubnu zdravě - jídlem!

- Zdraví autor: Danica Klein

Vyzkoušeli jste už všechno a nevíte v čem je problém? Poradíme vám!

Nemučte se dietami. Zhubněte zdravě!

Nemučte se dietami. Zhubněte zdravě!,zdroj: ThinkStock

Kila dolů nejdou a vy nevíte, v čem je problém. Osobní trenér je příliš drahý a v posilovně vám neporadí. Pokud vám tato slova přijdou povědomá, ráda bych se s vámi podělila o své zkušenosti z této oblasti.

KALORIE VŽDY NEROZHODUJÍ

Správné jídlo je polovina úspěchu. Pokud se budete dřít v posilovně, ale po příchodu domů se pořádně nacpete, svaly vám možná nabudou, ale tuk vám zůstane. Pohyb a jídlo jsou si navzájem rovnocenné, ani jedno není více či méně důležité. Ovšem pamatujte, že zdravá strava a dobrá chuť se navzájem nevylučují. Zdravá strava nemusí být nutně nechutná a mdlá. Na správném jídle si můžete také náležitě pochutnat a naopak po čase zjistíte, že dřívější nezdravá  strava už vám absolutně nechutná.

V tomto seriálu bych se chtěla postupně věnovat hlavně jednotlivým údobím dne v souvislosti s jídlem, protože neznamená, že vše, co je kalorické, je špatné. Nutričně hodnotné potraviny jako například ořechy, i přesto, že to jsou kalorické bomby, jíst můžete a dokonce byste měli, jsou totiž dobré pro mozek. I to má ale svá pravidla. Kalorické, přesto významné potraviny, musíme konzumovat převážně dopoledne, aby tělo mělo čas je přes den spálit. Také vám poradím, jakým potravinám se radši úplně vyhnout.

Zdravé jídlo bývá i chutné!
Zdravé jídlo bývá i chutné!

NEDRŽTE DIETY, ZMĚŇTE ŽIVOTNÍ STYL

Snaha být fit neznamená držet krátkodobou drastickou dietu, ale celkovou změnu životosprávy. Jen tak si novou váhu udržíte. Je to jednoduchá rovnice – dieta je dočasná, tzn.,že i ztráta kil má svou dobu spotřeby. Pokud jste v minulosti již drastické diety držela, bude pro vás hubnutí obtížnější, ne však nemožné. Tělo si totiž zvyklo na šoky z nedostatku jídla a brání se proti příštímu hrozícímu období strádání nabalením tuku.  Navíc, pokud jste zastáncem těchto hubnoucích metod, měli byste vědět, že takovýmto stylem hubnutí ztrácíte drahocennou svalovinu a nežádoucí tuk vám zůstává. Dokonalého těla dosáhnete kombinací pohybu a správné stravy. Obojí je stejně důležité, a tudíž ani jedno se nesmí podcenit.

DŮLEŽITÁ JE PRAVIDELNOST

Pokud jste zvyklí na velké porce, zmenšete je a jezte s odstupem 2 - 3 hodin, abyste po celý den neměli hlad a nedoháněli to večer po příchodu domů. Velikost porcí záleží na tom, jak velkou fyzickou aktivitu vynakládáte. Pokud máte sedavé zaměstnání, měli by být vaše porce menší než například člověka  s fyzickým vytížením. Jídlo si rozdělte na snídani, svačinu, oběd, svačinu a večeři. Pokud máte ještě večer hlad, zelenina je ta správná volba. Radši než polotovary nebo hotové produkty, si je připravte sami doma z čerstvých surovin. Budete přesně vědět jaké je složení. Bude to zdravější varianta a nijak nekonzervovaná. Předpřipravené jídlo si pak můžete dát do krabiček a vzít s sebou do školy nebo práce.

Cvičení je základ úspěchu! Vyzkoušejte třeba běhání!
Cvičení je základ úspěchu! Vyzkoušejte třeba běhání!

POHYBEM KU ZDRAVÍ

Nejen ke zdraví, ale i ke štíhlé linii. Ideální je sportovat 3x týdně a to 2x v posilovně a jednou aerobním cvičením. Aerobním cvičením se rozumí aktivní pohyb těla, najděte si sport, který vás bude bavit. Můžete vyzkoušet třeba běh, in-line, tenis, zumbu, plavání…

Ve cvičení není žádoucí vrcholový výkon, tuk se spaluje při střední námaze, při vysokém zatížení spalujete už sacharidy důležité pro tělo.

Změna životního stylu vyžaduje mnoho snažení!
Změna životního stylu vyžaduje mnoho snažení!

OBČAS SI I DOPŘEJTE

Jak už jsem řekla, být v kondici znamená změnit životní styl a ten neustále dodržovat. Abyste se na celý nový životní styl nevykašlali, dopřejte si občas, za odměnu, nějakou tu grilovačku nebo posezení s přáteli. Pokud to bude jen někdy a pokud zrovna netrénujete na fitness soutěž, tak to nevadí. Sama se řídím pravidlem všeho s mírou, které už bylo odborníky mnohokrát potvrzeno, například když se odsuzovalo sádlo a pak se přišlo na to, že je vlastně zdravé. Samozřejmě v určité míře.

Dodržování zdravé stravy není žádným utrpením, ani strádáním, v budoucích dílech seriálu vám představím zdravé, přesto chutné pokrmy. Zatím vám držím palce v odhodlání.

Více naleznete na StudentPoint.cz.

Tagy: dieta hubnutí jídlo zivotni styl trenér

Zdroje: StudentPoint.cz