Dnes je středa 27. ledna 2021., Svátek má Ingrid
Počasí dnes 2°C Oblačno

Zdravé hubnutí (1. část)

Zdravé hubnutí (1. část)
zdroj: Archiv

Jakmile skončí svátky a opustíme rodinné sešlosti, usedáme opět k počítači a internetu. Jedno z nejvyhledávanějších slov této doby je hubnutí, případně dieta.

Pokud jste zjistili, že ze zdravotního hlediska potřebujete zhubnout, zvažte zisky a ztráty z hubnutí, udělejte bilanci, co převažuje. Pokud „zvítězí“ zisky, je vše v nejlepším pořádku a můžete na sobě začít s chutí pracovat. Pokud budou větší ztráty, tak ještě pravý čas pro hubnutí nenastal. Rozhodnutí odložit hubnutí na dobu, kdy budete více motivováni, není neúspěch, ale prevence proti neúspěchu. Navíc blížící se jaro, je pro radikální změnu daleko vhodnější než naše „úlety“ pod tlakem novoročních předsevzetí.

V případě že i tak jste se rozhodli s námi hubnout, podívejme se na úkoly, které vás nyní čekají:

1) Pořiďte si váhu, tukoměr nebo alespoň centimetr (važte se vždy ve stejnou dobu, např. ráno)

2) Změřte si své míry a pravidelně si je zapisujte do notýsku, který si zavedete speciálně k tomuto účelu. Pokud začnete při hubnutí také cvičit, v což doufáme, mění se vám tuk ve svaly, které jsou těžší než je tuk a tak často redukci nadváhy nepoznáte tolik na váze jako na plandajícím oblečení. Svoji váhu však také pravidelně zaznamenávejte.

3) Základem rozumného hubnutí je zmapování vašich chyb, které budeme postupně odstraňovat. Jaké jsou důvody nadváhy? Někdo jí velké množství jídla, či má jeho nesprávnou skladbu. Svou roli hraje také špatný režim jídla. Pro někoho nejsou velkým problémem hlavní jídla, ale tzv. celodenní uždibování nebo konzumace jídla při nejrůznějších situacích (uklidnění po návratu domů, sledování televize…)
Vašim hlavním úkolem bude zapisovat vše, co vložíte do úst (kromě zubní pasy).
Nutno přiznat, že POCTIVÉ zapisování je jedním z nejtěžších úkolů, ale přinuťte se zapisovat alespoň pár týdnů. Z vašich záznamů zjistíte postupně mnoho zajímavých věcí. Uvědomíte si např. jaké potraviny jíte nejčastěji, jakým nápojům dáváte přednost, kolik čeho sníte, jak dlouhé jsou pauzy, kdy nejíte vůbec nic a naopak co všechno sníte v krátkém časovém úseku, v kterou denní dobu dochází k záchvatům "žravosti".

Záznamy jsou důležité nejen pro poznání vašich chyb v jídelníčku, ale i z dalších důvodů. Stalo se vám už, že jste se dívali na detektivku nebo četli napínavou knížku a ani jste si neuvědomili, co všechno jste při tom snědli? Zápisy přispějí k tomu, že nebudete jíst automaticky, že si uvědomíte, co všechno sníte a když uvidíte přeplněný záznamový arch, možná vás přejde chuť na další nadbytečné jídlo .

Myslíte si, že hubnutí ve veřejném kursu je vhodné pouze pro ženy? Ale vždyť i muži mají svoje kila navíc. Pokud se stydí přijít mezi ženy, mohou využít ve dnech 7. až 11.1.2010 specializovaný kurz pro muže v Praze.

Buďte trpěliví. Změny naráz – „držím od pondělka přísnou dietu“, to už jste zřejmě vyzkoušeli nesčíslněkrát bez úspěchu. Základní psychologický zákon teorie učení praví – jen to chování, které je pozitivně posíleno, se udrží. Změna životního stylu naráz většinou přináší jen negativa. My se pokusíme, aby úprava vašich stravovacích a pohybových návyků byla postupná, pozvolná a brzy vám přinesla lepší pocit ze sebe sama, zkrátka vás pozitivně ve vašem počínání posílila.

Hodně štěstí.

Kurzy

Finance

Kurzovní lístek: Exchange s.r.o.

EUR 26,020 26,100
USD 21,430 21,550
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma