Zkuste indoor veslování

- Ženy autor: red

Také si obtížně udržujete kondici přes zimu a možná si nemůžete vybrat z klasické nabídky fitness center? Zkusili jste už skupinové veslování na trenažérech?

Až začnete listovat nabídkami komerčních sportovních center, možná zjistíte, že nabídka jejich služeb a cvičení se opět o něco rozšířila. U každé z nich budete přesvědčováni, že právě to je pro vás ten pravý pohyb. Čemu ale tedy věřit, pokud jste se chvályhodně rozhodli začít cvičit a vybíráte čemu se věnovat? Nejpoctivější odpověď asi je: sami sobě a zdravému rozumu. Hodně může napovědět tradice daného cvičení či pohybu, ze kterého vychází. Cvičení, které odolalo zkoušce času, pravděpodobně nebude pomíjivý výstřelek. Populární Pilates bylo vyvinuto před více než 100 lety. Historie některých forem jógy lze počítat na tisíciletí. Mnoho cvičebních programů si vzalo za vzor archetypální pohybovou aktivitu – tanec doprovázený rytmickou hudbou. Když zůstaneme v moderní době, je jisté, že k dnešní popularitě spinningu přispívá historie jízdy na kole, která se začala psát v polovině 19. století. Pomineme-li přirozený lidský pohyb – chůzi a běh - napadlo by vás, který silově-vytrvalostní sport má nejdelší tradici? Je to veslování.

Úplné počátky veslování lze samozřejmě určit těžko a pro ilustraci zdravotního přínosu tohoto pohybu se nebudeme zabývat ani prací galejníků ve starověku. Moderní podoba veslování se zrodila v Anglii, kde se již v roce 1715 jely první závody a od roku 1829 se jezdí proslulý závod osmiveslic Oxford – Cambridge. Na olympijském programu je veslování od prvních novodobých her v roce 1896. Mnoho lidí si veslování chybně spojuje s nadměrným namáháním páteře a bolavými zády. Opak je ale pravdou. Správně provedené veslařské tempo procvičí a posílí svalový korzet jak máloco jiného. Důkazem může být Václav Chalupa, který poprvé reprezentoval v roce 1985, a ještě v roce 2008 se v 41 letech kvalifikoval na OH do Pekingu.

Z veslování na vodě vychází cvičení na veslařském trenažéru. Oproti svému předobrazu má pro neveslaře mnoho výhod, a tím nemáme právě na mysli případnou nedobrovolnou koupel. Pohyb při cvičení na veslařském trenažéru je o trochu méně technicky náročný – nemusíte se starat o naklopení lopatek vesel, hloubku jejich zanoření apod. Cvičit můžete kdykoliv bez ohledu na roční dobu a počasí. Odpadá doprava do loděnice a náročná příprava lodě. Neplatíte klubové příspěvky. Zdravotní  přínos si ale indoor veslování zachovává.


Individuálně si zacvičit na veslařském trenažéru si můžete ve většině dobrých fitcenter. Jen některá ale nabízí skupinové lekce s instruktorem, který vysvětlí hlavní zásady, připraví cvičení a opraví případné chyby, což je u tohoto cvičení na začátku velmi důležité. Tyto lekce fungují na podobném principu jako například spinning. „To znamená, že účastníci Crew Class cvičí pod dohledem instruktora, který dbá na správnou techniku, vybírá doprovodnou hudbu a motivuje účastníky. Od spinningu se liší především samotným charakterem pohybu, který zapojuje celé tělo.“ dodává provozovatel lekcí, Pavel Šmolka.

Skupinové lekce na veslařských trenažérech nabízí například Lanna Fitness a Sportcentrum Evropská v Praze, v Brně Big One Fitness, v Mladé Boleslavi Physico. Více o cvičení na veslařském trenažéru, jeho zdravotním přínosu, technice a možnostech využití najdete na www.indoorrowing.cz.

 Kam ještě za sportem, když je venku nevlídno?

Fitness FACE
Není důležité, jestli jste profesionální sportovec nebo cvičíte jen pro potěšení a ve volném čase, zda máte zkušenosti nebo se cvičením právě začínáte.

Energy studio
Kondice, ralaxace, zábava...

SPORT PERFEKT Věry Macoškové v Opavě
Nový způsob spalování tuků a získávání kondice s názvem H.E.A.T. program.

VYBERTE SI INSTRUKOTRA PODLE SVÉHO BYDLIŠTĚ
Databáze instruktorů v celé ČR - lekce, fotografie, kvalifikace, kontakty!

Tagy: dieta pohyb cviceni