Prokázáno: Běhání prodlužuje střední délku života přibližně o šest let

- Zdraví autor: Sebastian Kantor

Pouhá hodina běhání týdně vám může prodloužit život o roky. Ukázala to Kodaňská srdeční studie (Copenhagen City Heart Study) pod vedením dánského odborníka Petera Schnohra, kterou cituje britský deník The Independent.

Dánští vědci došli k závěru, že pravidelné běhání zvyšuje střední délku života žen a mužů přibližně o šest let. Největším přínosem pro tělo je přitom běhání pomalou nebo střední rychlostí - tak akorát, aby se člověk lehce zadýchal.

Vedoucí výzkumu, doktor Peter Schnohr, který otestoval více než 2000 běhajících osob, k tomu říká: "Výsledky našeho výzkumu nám umožňují definitivně zodpovědět otázku, zda je běhání dobré pro zdraví. Můžeme s jistotou prohlásit, že běhání prodlužuje život. A dobrou zprávou je, že není třeba běhat příliš, aby nám to něco přineslo."

Nejlepší je 1 až 2,5 hodiny týdně

Tým doktora Schnohra pozoroval 1116 běhajících mužů a 762 žen po dobu až 35 let. Tito lidé byli dotazováni, jak dlouhý čas týdně v průměru běhání věnují a zda běhají pomalu, středně rychle, nebo rychle. Po porovnání získaných dat s neběžci bylo zjištěno, že běhání jak u mužů, tak u žen, snižuje riziko úmrtí o 44 procent. Ukázalo se, že běhaní prodlužuje mužský život o 6,2 let a ženský o 5,6.

Ideální doba strávená běháním je přitom podle vědců hodina až dvě a půl hodiny týdně, rozdělená do třech period.

Tagy: dlouhověkost