Čína touží po světových značkách

- Ženy autor: red

Čína představuje jeden z nejrychleji se rozvíjejících luxusních trhů na světě. Čínští spotřebitelé se řadí na druhé místo hned po Spojených státech, pokud jde o utrácení za luxusní zboží, ať už jde o auta, šperky, šaty nebo kosmetiku, píše agentura Reuters.

Číňané nakoupí ročně luxusní zboží za 7,5 miliardy dolarů a jejich trh roste ročně o 15 procent, tvrdí ředitel China Market Research Group v Šanghaji Shaun Rein.

Obchodní domy a nablýskaná obchodní střediska předních značek zaplavila rušné obchodní zóny Chuaj-chaj a Nan-ťing West Road. Historické nábřeží Bund, známé svými budovami postavenými ve stylu art deco během rozkvětu koloniální éry na začátku minulého století, bylo rekonstruováno a nabízí nyní jedinečnou příležitost pro nákupy.

Břehy řeky lemují takové značky, jako jsou Giorgio Armani, Dolce & Gabbana a Cartier. Při nákupech máte dojem, že jste na Páté avenue v New Yorku.
Čínu v posledních desetiletí dobyl také Dior, Louis Vuitton, Gucci a Ermenegildo Zegna. Lépe se podle analytiků daří těm, kdo podnikají v menších městech, jako je Šen-jang nebo Harbin.

Pokud si společnosti budují image s vidinou finančních zisků, nemohou v Číně chybět.
Čína je nejlidnatější zemí na světě s 1,3 miliardy obyvatel. I když příjem na hlavu ve městech byl loni relativně skromný, je v zemi 750.000 milionářů, přepočteno na americké dolary.

Daň z obratu možná vytlačí cenu zboží koupeného v Číně o 20 až 30 procent výš, než je cena stejných věcí v Hongkongu, ale čínské zákazníky prodejen luxusního zboží to nijak neznepokojuje.

Tagy: Čína znacky

Zdroje: ČTK