Průzkum: Evropané důvěřují nejvíce značce Nivea

- Ženy autor: red

Nejdůvěryhodnější značkou v Evropě je Nivea, následují značky Nokia, Visa a Canon. Vyplynulo to z průzkumu Dobrá značka 2010, který provedla společnost Reader's Digest v 16 zemích Evropy včetně České republiky. Z povolání lidé nejvíce důvěřují hasičům. Nejdůvěryhodnější institucí je manželství.

Reader's Digest se v jednotlivých zemích dotazuje na nejdůvěryhodnější značku v celkem 30 kategoriích, dvě třetiny z nich jsou pro všechny státy stejné. Nejúspěšnější značkou se opět stala Nivea německé společnosti Beiersdorf, která uspěla v oblasti péče o pleť ve všech 16 zemích. Ve 14 státech získaly prvenství mobilní telefony finské společnosti Nokia, platební karty Visa a fotoaparáty japonského Canonu. Značka Kellog's uspěla v kategorii snídaňová cereálie v deseti zemích.

Češi zvolili mezi automobily značku Škoda, nejdůvěryhodnější bankou je pro ně Česká spořitelna, cestovní kanceláří Čedok a pojišťovnou Česká pojišťovna. Proti loňskému i předloňskému roku se hodnocení v těchto kategoriích nezměnilo.

Mezi čerpacími stanicemi se v Česku nejlépe umístil opět Shell. Mezi počítači letos uspěl Acer, loni Češi nejvíce důvěřovali značce Hewlett Packard. Nejdůvěryhodnější značkou kuchyňských spotřebičů zůstává ETA, nejlepším lékem proti bolesti je nadále Ibalgin.

Manželství průměrně důvěřuje 68 procent Evropanů a 71 procent Čechů. Druhou nejdůvěryhodnější institucí je policie, té v Evropě důvěřuje 59 procent dotázaných a 46 procent Čechů. Naopak nejméně důvěryhodní jsou politici, v Evropě jim průměrně věří osm procent lidí. V Česku politikům věří jedno procento respondentů, stejně jako v Maďarsku.

Hasičům důvěřuje v Evropě 92 procent dotázaných, v ČR je to dokonce 97 procent. Následují piloti letadel s 88 procenty v Evropě i v Česku. Na třetím místě jsou zdravotní sestry, v Evropě jim důvěřuje 84 procent oslovených, zatímco v Česku je to 90 procent.

Průzkum Dobrá značka (European Trusted Brands) se poprvé konal na podzim roku 2001. Letos se průzkumu zúčastnili respondenti z Rakouska, Belgie, Finska, Francie, Německa, Maďarska, Nizozemska, Polska, Portugalska, Rumunska, Ruska, Španělska, Švédska, Švýcarska, Velké Británie a ČR

V aktuálním ročníku Reader's Digest v Evropě rozeslal 565.806 dotazníků, respondenti uvedli 131.000 nominací značek. V Česku bylo klientům Readers's Digest rozesláno 20.000 e-mailů s odezvou 14,4 procenta.

Tagy: znacka

Zdroje: ČTK