Seznamte se s Aniballem - zázračný balonek nejen pro těhotné

- Zdraví autor: red

Aniball je cvičební pomůcka, která umožňuje nejen prvorodičkám, ale také vícerodičkám, aby se lépe připravily na porod. To ale není vše! Využívat ho mohou i ženy po porodu jako pomůcku pro urychlení rekonvalescence. 

“Dlouho jsem zvažovala, jestli si mám balonek pořídit, či nikoli. Nakonec jsem si ho koupila a jsem za to moc ráda! Překvapil mě počáteční tlak při nafouknutí balonku. Díky němu jsem si ale uvědomila, jaké svaly používat a jak tlačit. Myslím, že u porodu nebudu až tak překvapená a doufám, že porod zvládnu bez nástřihu. Určitě ale půjdu rodit vyrovnanější a klidnější.”

Kdy s Aniballem začít cvičit?
Cvičení s Aniballem je doporučeno od ukončeného 36. týdne těhotenství. Pomáhá budoucím rodičkám získat jistotu a navodit pocity, které se mohou v průběhu porodu dostavit - tlak při vypuzování děťátka, uvědomění si svalů, které je potřeba použít, zatížení hráze, ke kterému dojde v průběhu porodu. Před prvním použitím balonku si velmi dobře prostudujte pokyny k použití.

“Cvičit jsem začala od ukončeného 36. týdne. Snažila jsem se o každodenní pravidelnost. Začínala jsem pomalu, nejdřív 10 minut. Těsně před porodem už jsem byla na 20 minutách. Porod proběhl velmi dobře - jako prvorodička jsem porodila bez nástřihu a natržení, a to jsem nerodila žádného drobečka. Matyášek měl 4 260 gramů.”

Pro cvičení si najděte klidné místo i čas
Před prvním cvičením s balonkem Aniball si zajistěte dostatek prostoru pro sebe. Je důležité se při cvičení dokázat uvolnit, mít pocit bezpečí a klidu. Ať vás ideálně nikdo neruší. Jen pocit, že vám kdykoli může například starší dítko vtrhnout do dveří, vám asi na klidu příliš nepřidá. Zaujměte polohu, která vám bude nejpříjemnější. Ta se samozřejmě v průběhu cvičení může změnit. Poloha, kterou si nakonec vyberete, je zároveň polohou, ve které se vám bude nejlépe rodit, která je pro tělo nejpřirozenější. Výběr té správné polohy vám také pomůže zůstat uvolněná po celou dobu procesu.

Jak se Aniball zavádí?
“Dámy, mám trochu problém. Nemůžu ten balonek vůbec dostat dovnitř. Už jsem z toho trochu zoufalá, že jsem vyhodila peníze z okna.”

První zavedení balonku do pochvy je velmi individuální. Některým ženám vyhovuje, když ho nechají vyfouknutý, jiné ženy si ho musí alespoň na 1 - 2 stisknutí přifouknout. Určitě ale nezapomeňte silikonový balonek dostatečně namazat lubrikačním gelem na vodní bázi. Po zavedení balonku do pochvy nesmíte cítit bolest, ani žádné jiné nepříjemné pocity. Stejné je to s jeho přifukováním. K přifouknutí slouží pumpička na konci hadičky. Při prvním použití je výrobcem doporučováno maximálně 5 stisknutí (včetně těch, kterými jste balonek přifoukly na začátku). Při nafukování nesmíte pocítit bolest a stále si hlídejte, abyste se cítily v pořádku. Jakmile začnete prožívat jakékoli nepříjemné pocity, můžete balonek ufouknout ventilem, který je před balonkem na nafukování.

Jaké pocity jsou v pořádku je vždy velmi individuální. Cítit byste měla mírný tlak na stěny poševního vchodu a také na hráz. Tento tlak ucítíte také v průběhu porodu, jakmile se začne hlavička dítěte posouvat směrem ven k poševnímu vchodu. Aniball vlastně připravuje vaše tělo právě na tento okamžik. A nejen to - díky němu také trénujete svaly, kterými plodu pomůžete s jeho cestou ven.

“První cvičení pro mě byl trochu šok. Ani přes mnohé načtené diskuze jsem si vůbec neuměla představit, do čeho vlastně jdu. Když jsem v sobě Aniball nafoukla, úplně jsem se lekla, jak to všude jakoby táhne, pálí, skoro až bolí. Intuitivně jsem zjistila, že to dělám zbytečně rychle a že spěchám. Takže jsem ventilem upustila a začala pěkně znovu od začátku, hezky pomalu a v klidu. Nemá cenu nikam spěchat - vaše tělo vám to totiž okamžitě vrátí!”

Uvědomování: První fáze cvičení s Aniballem
První fáze cvičení s balonkem je o uvědomování si jeho pohybu uvnitř pochvy. Právě na tuto fázi je dobré mít úplný klid a zcela se soustředit na balonek v sobě a svaly, které ho obklopují. Ty Aniball totiž mohou posouvat buď hlouběji (vědomým stažením svalů), nebo naopak směrem k poševnímu vchodu (jejich vědomým uvolněním). Tato vědomá práce se svaly pánevního dna vám velmi pomůže u samotného porodu. Jde zejména o to, abyste si plně uvědomovaly, jak svaly pracují a jak je můžete vy sama ovlivnit.

Vypuzování: Druhá fáze cvičení s Aniballem
Druhá fáze cvičení je o vypuzování. Jedná se o trénink nadechování a vědomého uvolňování svalů pánevního dna. S každým dalším nádechem uvolňujte svaly pánevního dna a balonek tak posouvejte směrem k poševnímu vchodu. V úplném závěru byste měly cítit, jak se vám napíná hráz a následně balonek vyjde ven. Pokud k vypuzení balonku používáte jiné svaly (zatínáte například hýždě, břišní svaly nebo cítíte tlak kdekoli jinde) nejdete správnou cestou. Skutečně byste se měly soustředit pouze na vnitřní svaly v pochvě.

Zvětšování: Třetí fáze cvičení s Aniballem
Třetí fáze je rozložená do celého procesu cvičení s balonkem, až do porodu. Je totiž zaměřená na zvětšování balonku před fází vypuzování. Velikost balonku můžete s každým dalším cvičením posouvat a balonek více přifukovat. Čím větší balonek, tím lépe simuluje velikost hlavičky děťátka. Držte se ale toho, že cvičení vás nikdy nesmí bolet a být nepříjemné. Přestože v četných diskuzích najdete konkrétní čísla, kam až se maminky dostaly, nezapomínejte, že v žádném případě nejde o soutěž. Každá maminka je jiná a každé něco jiného vyhovuje.

“Mně použití Aniballu hodně vyhovovalo. Začínala jsem na začátku 37. týdne a do porodu jsem se dostala na velikost vytlačení 32 centimetrů. Když jsem jela do porodnice, byla jsem klidná a prakticky úplně v pohodě. Samotný porod byl v klidu, bez nástřihu, bez větších poranění. A rekonvalescence? Za pár dní mi porod připomínaly očistky a vytahané břicho.”

Aniball pomáhá předcházet inkontinenci
Na Aniball ale nezapomeňte ani po porodu. Uvolněním svalů pánevního dna po porodu dochází u žen poměrně často k potížím s inkontinencí. A Aniball vám může pomoci dostat tyto svaly znovu do formy. Cvičení s balonkem po porodu nechte až po šestinedělí, a to do doby, kdy se cítíte opravdu dobře. Ukazatelem takového momentu může být například i to, že už se chystáte na první poporodní sex.

Držte se osvědčených zásad - cvičte v soukromí, v klidu, uvolněné a pravidelně. Cvičení po porodu je zejména o vědomém posouvání balonku v pochvě s nádechy a výdechy. Posilujete tak svaly pánevního dna a pomáháte tak jejich rychlejší rekonvalescenci. Hlídejte, zda skutečně používáte ty správné svaly (i tady pozor na hýžďové svaly, napínání břišních svalů, tlak byste neměly cítit ani v oblasti krku nebo paží) a při cvičení pravidelně dýchejte. Správně fungující svaly jsou nesmírně důležitou prevencí inkontinence v každém věku.

“Já mohu Aniball vřele doporučit. Cvičila jsem s ním asi 2 týdny a dostala jsem se na 25 centimetrů. Bohužel déle jsem nevydržela a šla kvůli potížím rodit předčasně. Syn měl obvod hlavičky 32 centimetrů a jako prvorodička jsem rodila bez nástřihu. Jsem moc ráda, že jsem překonala počáteční nedůvěru a skutečně pravidelně cvičila. Hodně mi to pomohlo také psychicky - prostě jsem tak nějak věděla, jak na to. A schovala jsem si ho - myslím, že před druhým porodem budu znovu trénovat.”

Tagy: modry konik aniball příprava na porod

Zdroje: Modrý koník