Reklamační můra - jaké máme zkušenosti my?
Jak na tom jsou někteří naši nebo zahraniční prodejci? Je tu druhá část reklamační můry s vlastními zkušenostmi redakce.
To nejsladší nakonec nám zbylo do pokračování článku o reklamacích. Víme, jak postupovat, ale jaké jsou naše zkušenosti v prodejnách, především s obuví?
Deichmann
Lucie, editorka sekce Umění:
Já mám zkušenost jen s reklamací bot u Deichmanna a to byla hrůza. Koupila jsem si podzimní polobotky a za týden měly okopané podpatky, cvakalo to a hlavně ničilo nohu, upadnul cvoček, ale prodavačka mi na můj dotaz, jak se to za sedm dní mohlo zničit, řekla, že v Praze se to rychle ochodí a že na reklamaci nemám nárok.
Alice, redaktorka sekce Sport:
Já mám u Deichmanna dobrou zkušenost, vyměnili mi i zjevně ochozené boty. Ale řekla bych, že hlavně záleží na lidech.
Annemarie, redaktorka sekce Umění:
Třeba s Deichmannem mám také skvělou zkušenost, zatím mi tam vždycky cokoliv vyměnili, i když to byla sebemenší vada.
Beltissimo
Tereza, editorka sekce Praktické rady:
U reklamace kozaček z Beltissima mi prodavačka řekla, že po expertním přezkoumání zjistili, že jsem je nosila celoročně a každodenně. Jako bych v létě chodila v kozačkách a neměla na jiné boty.
CCC
Kateřina, redaktorka sekce Sport:
Já mám děsivou zkušenost s reklamací bot od CCC. Po dvou dnech se mi začaly rozpadat kozačky, tak jsem je šla vrátit s přesvědčením, že vše proběhne v pořádku a dostanu zpět peníze. Už když jsem přišla s tím, že chci boty vyreklamovat, tak se mnou vedoucí prodejny jednala povýšeně a neochotně. Reklamaci vzala s mnoha připomínkami. Po měsíci, kdy jsem čekala alespoň výměnu zboží, mi reklamace nebyla uznána - špatně chodím!
Odmítla jsem podepsat předávací protokol s tím, že s vyjádřením posudkové komise nesouhlasím. Opět zakročila paní vedoucí, která mě po asi půlhodinové hádce donutila papír podepsat. Dala mi kontakt na paní, která posudek psala, ať to řeším s ní. Po třech měsících mi přišla odpověď na mé maily, že podepisovat jsem nic neměla. Postup je tedy správně takový - nepodepsat a poslat na přezkoumání.
Daria, redaktorka sekce Student Girl a Umění:
Koupila jsem si lodičky v CCC a byla v nich jen jednou, hned vypadaly jak kdybych v nich chodila půl roku. Prodavačka mi reklamaci neuznala, že jsem v nich určitě moc chodila, takže v podstatě lžu.
Baťa
Annemarie, redaktorka sekce Umění:
U Bati proběhlo vše bez problémů a vrátili mi peníze.
Van Graaf
Tereza, editorka sekce Praktické rady:
Co se týče oblečení, tak máme skvělou zkušenost z Van Graaf, kde bratrovi okamžitě dali poukázku na novou věc s tím, že pokud si nevybere, dostane peníze. Takže se mu ještě podařilo vyměnit letní bundu za zimní.
Podle odpovědí to shrneme jedním slovem – člověk. Uznání/neuznání reklamace záleží na individuálním přístupu k věci, na prodejci, na prodavači. I ten nejvstřícnější reklamační řád může potopit jediná prodavačka za pultem, která si bude tvrdošíjně stát za svým NE. Jak už to u obyčejných smrtelníků bývá, zlomit přesvědčení prodejce o naší chybě za vadu jde těžce. Ale my se přeci jen tak nedáme!
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 26.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,290 | 25,410 |
USD | 24,050 | 24,230 |