Překonejte strašáka z dětství! Červená řepa může být skvělou pochoutkou

- Zdraví autor: Lucie Hyblerová

Červená řepa patří spolu s rybím tukem mezi velmi neoblíbené potraviny. Ježí se vám vlasy hrůzou ještě teď, když si vzpomenete, jak v dětství nechyběla miska s červenou řepou na vaší rodinné tabuli? Přitom červená řepa může být v té správné úpravě a kombinaci velice chutným zážitkem pro váš jazyk. Proto překonejte odpor a dejte jí ještě jednu šanci!

Červená řepa

Červená řepa , zdroj: ThinkStock

Za časů starých Římanů se jedly listy červené řepy a její kořen byl primárně užíván k léčebným účelům. Právě díky jejímu bohatému obsahu vitamínů a minerálů se zkrátka vyplatí naučit se jíst tuto zdravou bulvu. Vyznačuje se vysokým obsahem draslíku, železa i vitamínů C a E.

Červená řepa v období zimy posiluje imunitu, ale také vás potom po zimě dokáže postavit díky svým regeneračním účinkům lehce na nohy. Podporuje růst tkání a také kardiovaskulární systém.

Červená řepa Červená řepa, zdroj: ThinkStock

Teď, když už víte, jak je řepa doopravdy zdravá, vyražte do obchodu a kupte si pokud možno čerstvou bulvu a vrhněte se do jejího zpracování! Řepu můžete vařit - výtečný je např. boršč z červené řepy. Řepu uvaříme ve slupce, necháme zchladit a nakrájíme ji na kostky. Pak si osmahneme cibuli, česnek a hovězí maso zprudka na pánvi, přidáme koření na vývar a dusíme. Dále si osmahneme kořenovou zeleninu a až bude maso poloměkké, tak k němu přidáme tuto zeleninu, syrové brambory a konečně naši uvařenou řepu. V závěru přidáme zelí a kopr. Hotový boršč se může podávat se zakysanou smetanou nebo bílým jogurtem.

Červená řepa Červená řepa, zdroj: ThinkStock

Pokud dáváte přednost salátům, není nic jednoduššího než připravit si salát z červené řepy a celeru, obě zeleniny nastrouháme v čerstvém nevařeném stavu, zakápneme olivovým olejem a vymačkanou citronovou šťávu, dochutíme solí a pepřem a můžeme podávat!

Do třetice varianta pečená - do zapékací mísy naskládejte plátky červené řepy, zakápnuté troškou oleje, okořeněné skořicí, která se postará o atypickou chuť, osolte a vložte do trouby (zhruba na 200 stupňů pečte 35 - 40 minut). Potom mísu vyndejte a na rozpečenou řepu vložte sýr dle chuti - vhodný je balkán nebo feta. Pečte dalších 15 minut, než sýr nezezlátne. Podávejte s pečivem nebo bramborami.

Snad si řepu zařadíte do svého jídelníčku a stane se vaší oblíbenou zdravou zeleninou.

Tagy: řepa

Zdroje: Redakce