Dnes je pondělí 17. května 2021., Svátek má Aneta
Počasí dnes 9°C Dešťové přeháňky

Polévky jako první pomoc při prochladnutí

Polévky jako první pomoc při prochladnutí
zdroj: tisková zpráva

V zimním období může naše tělo velmi snadno prochladnout. Oslabený organismus je pak snadným terčem útočících virů a bakterií. To v důsledku znamená vážné riziko nachlazení nebo chřipky.

Nejlepší prevencí je vyvarování se prochladnutí, ale když už k němu dojde, je třeba co nejrychleji organismus zahřát a dodat mu látky potřebné k posílení obranyschopnosti. A to jak zvenku, tak zevnitř. K tomu účelu nejlépe poslouží horké tekutiny. Kakao, čaj, nebo polévka, na kterou se nyní zaměříme. Už naše babičky věděly, že právě polévka má totiž tu nespornou výhodu v tom, že kromě zahřátí je pro tělo přínosem díky svému složení.  Rychlým a přirozeným způsobem dodává organismu mnohé kvalitní živiny, energii, vitamíny, minerály, vlákninu a další důležité látky. „Strava je pro nás jediným zdrojem energie. Ta má být z jídla přijímána nejen ve správném množství, ale také ze správných potravin,“ říká nutriční terapeutka Blanka Sekerová.

Jednou z nejoblíbenějších polévek je vývar. Ten se připravuje dlouhým vařením zeleniny nebo masa, kdy se surovina vkládá do studené vody a pomalu se vaří, aby se maximálně vylouhovaly všechny extraktivní látky. Díky nim polévka tak krásně voní a její konzumace nás doslova postaví na nohy. Vývar má však tu nevýhodu, že jeho příprava tradiční cestou je velice zdlouhavá. Proto můžete v krajním případě sáhnout po kvalitní polévce sáčku, kterou lze připravit i v kuchyňce v zaměstnání.  Při nákupu sledujte popis na obale. Polévka by měla obsahovat výhradně sušené přírodní suroviny, žádná nepřirozená „éčka“ či glutamát .

Méně tradiční, ale velmi vhodnou polévkou pro zdraví, je také tomatová polévka. Rajčata jsou totiž bohatým přírodním zdrojem antioxidantů, které výraznou měrou posilují naší imunitu. Jejich předností v gastronomii je ale především jejich výrazná chuť. „Protože jsou rajčata sladkokyselá, lze je využít dokonce při přípravě pokrmu, který nechceme nebo ze zdravotních důvodů nemůžeme příliš solit či jinak výrazně dochucovat,“ vysvětluje  nutriční terapeutka. Rajčata, stejně jako brokolice či hrášek, však obsahují také značné množství vlákniny, rozpustné i nerozpustné, která zlepšuje trávení, upravuje střevní mikroflóru a díky schopnosti vázat cholesterol snižuje jeho hladinu v krvi.
Dobrou chuť a ať je nám teplo…

Kurzy

Finance

Kurzovní lístek: Exchange s.r.o.

EUR 25,430 25,530
USD 20,930 21,070
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma