Jak na LinkedIn, aby si vás všimli

- Komerční sdělení autor: Inzerce

Jen 20 % uživatelů má svůj LinkedIn profil vyplněný správně. Zařaďte se mezi ně a získejte síť nových (nejen) pracovních kontaktů.

zdroj: tisková zpráva

LinkedIn je profesní síť, na které se v Česku pohybuje více než 1 600 000 uživatelů. V dnešní době ji mnohé firmy používají k získání nových zaměstnanců, tudíž je to dobrá příležitost pro lidi, kteří hledají nové pracovní místo. Tato platforma má ale svá specifika a uspět na ní není jen tak. Co musíte udělat pro to, abyste si vybudovali síť kontaktů a získali nové příležitosti?

Vyplňujte co nejvíce informací
Kompletnost profilu je alfa a omega celého úspěchu na LinkedInu. Vyplnili jste všechny své předchozí pracovní zkušenosti? Připište ke každé alespoň jednu shrnující větu, kterou blíže popíšete vaší funkci na dané pozici. Jen vyplněním veškerých informací na profilu získáte hodnocení Hvězda, díky kterému se budete objevovat na předních příčkách ve vyhledávání, ať už HR specialistů, nebo jiných lidí. Tak získáte mnohem větší šanci, že si vás někdo všimne a získáte pracovní nabídku, po které jste vždy toužili. Nezapomeňte tedy na:

  • Profilovou fotografii
  • Odvětví
  • Místo vašeho pobytu
  • Aktuální pracovní pozici
  • Minimálně 2 předchozí pracovní pozice
  • Alespoň 3 schopnosti
  • 50 a více spojení

Dejte si záležet na fotce
Zatímco na Instagramu slaví selfíčka a fotky od moře úspěch, na LinkedInu s nimi neuspějete. Přece jen se nejedná o sociální síť určenou k zábavě, ale o seriózní platformu. Tomu je tedy potřeba přizpůsobit nejen informace, které zde o sobě sdílíte, ale i profilovou fotku. A jaká jsou pravidla takové fotografie?

  • 60 % fotografie by měl zabírat váš obličej.
  • Poproste někoho druhého, aby vás vyfotil. Selfie na LinkedIn nepatří.
  • Fotka by měla být focená u čistého pozadí.
  • Do focení se pusťte za denního světla. Vyvarujte se příliš ostrému světlu a šeru.
  • Filtry tentokrát pusťte k ledu a vsaďte na přirozenost a autentičnost.
  • Máte kvalitnější telefon? Pořiďte fotku pomocí režimu portrét.
  • Úsměv prosím! Nefotíte fotku do občanky, takže není důvod k neutrálnímu výrazu, naopak, s úsměvem budete působit sympatičtěji.

Upravte svou URL adresu
Není nic horšího, než když pošlete potenciálnímu zaměstnavateli odkaz na svůj LinkedIn profil a jeho URL adresa vypadá nějak takto: www.linkedin.com/gsdff759hjh. Tato profesní síť generuje koncovky URL adres sama, ale dává vám možnost si ji změnit.

Jak? Stačí otevřít sekci Upravit veřejný profil a adresu URL. A jaká je vhodná koncovka? Samozřejmě se vyvarujte přezdívkám, jménům domácích mazlíčků a zdrobnělinám. Ideálně by se mělo jednat o vaše celé jméno.

Networkujte a budujte síť kontaktů
Navázali jste spojení? Super! To je první část úspěchu, ale rozhodně ne poslední. Introverti se teď možná zděsí, ale na LinkedInu je potřeba budovat aktivně síť kontaktů, díky kterým se budou neustále rozšiřovat vaše možnosti.

A jak se to dělá? Networkingem. Sepište doporučení svému bývalému kolegovi, popřejte kamarádce k získání nového zaměstnání nebo si řekněte svému známému o sepsání doporučení.

Ač se vám do toho možná nechce, věřte nám, že jde jen o zvyk. Po chvilce budete networkovat o sto šest a budete se divit, k jakým skvělým kontaktům jste díky LinkedInu přišli. Myslete také na to, že čím více spojení máte, tím výše vy vyhledávání se zobrazujete.

Buďte aktivní
LinkedIn nestačí pouze mít. I tady je potřeba, stejně jako na ostatních sociálních sítích, být alespoň trochu aktivní. Sdílejte zajímavé články, které se týkají vaší profese či zájmů, podělte se s ostatními o svůj názor v komentářích nebo vytvořte vlastní příspěvek. Ale pozor, stále je potřeba myslet na to, že je se jedná o specifickou síť a příspěvky dětí nebo fotky z výletů na ni nepatří.

Pokud se pustíte do tvorby vlastních příspěvků, buďte jasní, struční a úderní. Příspěvek by měl mít 1900 až 2000 slov a ideální den na publikování je čtvrtek. Takovýmto příspěvků se daří oproti ostatním až o 50 % lépe.

Chcete se o LinkedInu dozvědět ještě víc? Přijďte na školení LinkedInu, na kterém se dozvíte, proč být na LinkedInu, jak si ho založit i jaký obsah sdílet.

Tagy: inzerce

Zdroje: Inzerce