Ferrero: rodinné hodnoty ve světovém měřítku
Bylo nebylo, v Itálii v Piemontu ve čtyřicátých letech minulého století žili manželé Pietro a Pietra Ferrerovi. Jejich cukrářství jim kvetlo pod rukama.
Když se do podniku zapojil i jejich syn Michele, který vymýšlel nové a nové výrobky, a Pietrův bratr Giovanni, který začal budovat první efektivní prodejní síť, Ferrerovi rozšířili svou výrobu až na tovární úroveň. Po druhé světové válce se tak Michele Ferrero stal prvním italským obchodníkem, který rozšířil svůj podnik do zahraničí a vytvořil tak skutečnou světovou společnost. Historie firmy Ferrero je příběhem o lidské houževnatosti a píli, využití vlastních schopností a odvaze. Je důkazem toho, že poctivá práce a kvalita je opravdu cestou k úspěchu.
Uběhlo 60 let a obchodní skupina Ferrero je celosvětovou čtyřkou v oblasti cukrovinek. Je globálně-lokální společností, která čítá 36 obchodních společností, 15 závodů a zhruba 19 600 zaměstnanců. A v jejím čele stále stojí dva generální ředitelé, třetí generace Ferrerů, Michelovi synové Pietro a Giovanni.
Pokračuje rodinná tradice a dále se rozvíjí. Ferrero je společností, která dbá na vysokou kvalitu a čerstvost výrobků, precizní výrobu, pečlivý výběr nejkvalitnějších surovin a v neposlední řadě věnuje patřičnou úctu a pozornost svým zákazníkům.
Společnost Ferrero bere velmi vážně odpovědnost v oblasti spotřeby svých výrobků, u nich dbá na to, aby jejich velikost byla vždy v souladu s odpovídajícími nutričními požadavky. Snaží se o to, aby cukrovinky napomáhaly dosažení potřebné nutriční rovnováhy, díky vápníku z mléka a dalších živin. Zároveň je Ferrero sponzorem různých sportovních aktivit, protože chce na jedné straně zdůraznit energetickou hodnotu svých výrobků a na druhé straně upozornit na význam sportu pro zdravý a aktivní život, především pro mladé lidi, pod heslem „poskytujeme dětem výživu, jako by byly šampiony“. Ferrero se snaží pozitivně ovlivňovat komunity, ve kterých působí, nabízí nová pracovní místa, investuje do regionů, programem Společenské iniciativy reinvestuje části výsledného obratu do sociálních projektů zaměřených zejména na zlepšení zdravotní péče a vzdělávání dětí a mladých lidí ve znevýhodněných oblastech Afriky, Asie a Latinské Ameriky.
Věděli jste, že... ?
Ve výrobku Mon Cheri jsou používány třešně barvy červeného rubínu, velmi aromatické, dokonalé, bez jakýchkoli odchylek v průměru tak, aby byla charakteristická chuť pralinek konstantní. Pouze jediná odrůda třešní splňuje tyto požadavky a je pěstována téměř výhradně pro firmu Ferrero.
Ferrero vyvíjí obaly, které jsou schopny chránit výrobky před extrémními teplotami v náročných klimatických podmínkách, že vyvíjí tzv. aktivní obaly, které chrání a uchovávají potraviny například tím, že absorbují kyslík?
Ferrero stahuje nebo pozastavuje prodej čokoládových výrobků v některých zeměpisných oblastech, aby se zajistilo, že na regále v obchodech bude jen čerstvé zboží? Např. v ČR Ferrero nechce riskovat, že zákazník koupí pralinky poškozené teplem, proto raději své pralinky vůbec přes léto neprodává. Např. v ČR se čokoládové pralinky Ferrero (Ferrero Rocher, Ferrero Rondnoir a Mon Cheri) prodávají od 1.9. do Velikonoc.
Ferrero sponzoruje různé sportovní aktivity v mnoha zemích podle hesla „poskytujeme dětem výživu, jako by byly šampiony“, čímž zdůrazňuje energetickou hodnotu svých výrobků a zároveň upozorňuje na význam sportu pro zdravý a aktivní život především pro mladé lidi? (V ČR např. Kinderiáda).
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 23.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,230 | 25,310 |
USD | 24,240 | 24,360 |