Dnes je neděle 17. října 2021., Svátek má Hedvika
Počasí dnes 0°C Polojasno

7 nejlepších potravin pro nízkokalorickou dietu

7 nejlepších potravin pro nízkokalorickou dietu
Keto dieta - vaječné omelety s různou příchutí | zdroj: KetoDiet

Vybrali jsme pro vás 7 nejlepších potravin, které jsou skvělým doplňkem ketonové diety.

Ketonová dieta je v dnešní době velmi populární. Studie dokonce naznačují, že tato nízkosacharidová dieta nejen pomáhá při hubnutí, ale také zmírňuje příznaky při cukrovce a epilepsii. Důležité je, aby se vaše strava při ketonové dietě skládala z kvalitních surovin plných vitamínů a minerálů. Podívejte se s námi, jaké potraviny by ve vašem jídelníčku neměly chybět.

Mléčné výrobky
Mléčné výrobky s vysokým obsahem tuku, jako jsou sýry, jogurty a tvaroh, jsou dobrou volbou k snídani nebo svačině.

Vyzkoušet můžete také fermentované mléčné výrobky. Díky fermentačnímu procesu, při kterém dochází k částečnému štěpení mléčného cukru, jsou šetrnější k vašemu trávení a jsou vhodné i pro ty, kteří mají problém s trávením laktózy.

Listová zelenina
Saláty všeho druhu mají nízký obsah sacharidů a jsou plné vitamínů A, B, C, E, K, hořčíku a železa. U výroby salátů můžete využít svou fantazii a obměňovat je dle libosti. Pokud použijete kvalitní olivový nebo avokádový olej, pomůžete vašemu tělu také využit vitamíny rozpustné v tucích. Vyzkoušejte také MCT olej, díky kterému zrychlíte navození procesu ketózy.

Maso
Maso a masné výrobky přirozeně neobsahují sacharidy a jsou dobrým zdrojem bílkovin a tuků. Proto jsou jedním z hlavních surovin u ketodiety. Je doporučováno dávat přednost masům z volných chovů než nákupům v supermarketech.

Vejce
Vejce je skvělý zdroj bílkovin. S jedním vejcem dodáte svému tělu přibližně 6 g bílkovin a 5 g tuků. Zároveň má nízký obsah sacharidů, proto je výborným doplňkem vaší ketodiety. Obsahuje hodně minerálů a vitamínů. Doporučujeme vybírat si vejce z volného chovu.

Ryby a mořské plody
Věděli jste, že ryby a mořské plody nemají žádné cukry, zato jsou bohaté na bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny, jód a vitamíny A, D, E, K? Do vaší keto stravy rozhodně patří. Co se týče obsahu tuku, záleží na typu ryby. Mezi tučnější patří losos, makrela nebo tuňák.

Kokos
Kokos obsahuje přibližně 6 g sacharidů na 100 g, můžete ho použít do jogurtů nebo jako svačinu pro zdroj zdravých tuků a vlákniny. Kokosová mouka je také skvělá alternativa pro pečení nízkosacharidových dezertů. Spoustu keto receptů můžete najít na internetu.

Ořechy
Ořechy při dietě jsou skvělým zdrojem bílkovin, tuků, omega-3 mastných kyselin, minerálů a vitamínů. Pečlivě si vybírejte druhy, protože například pekanové ořechy obsahují pouze 4 g sacharidů na 100 g, kešu jich mohou obsahovat až 26 g.

Zdroje:
Inzerce

Kurzy

Finance

Kurzovní lístek: 16.10.2021 Exchange s.r.o.

EUR 25,380 25,460
USD 21,870 22,010
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma