Dnes je úterý 16. prosince 2025., Svátek má Albína
Počasí dnes -1°C Zataženo

Pletená móda frčí

20. 2. 2011 – 12:09 | Ženy | red |Diskuze:

Pletená móda frčí
zdroj: tisková zpráva

Jedinečné vzory, barevnost, hřejivost a především praktičnost je výhodou pletené módy, která je stále oblíbenější v individuální i konfekční tvorbě. Tvůrci využívají předností materiálů, které dobře tvarují postavu a nabízejí širokou možnost kombinací...

"Naše móda má navodit optimismus a zlepšit náladu. Člověk se kochá barvami, které pomáhají překonávat deprese," řekla majitelka pražského butiku s pletáží Dinka Bektaševičová. Zastupuje srbskou značku Ivko, která nabízí nápadný barevný styl. Své příznivce má v Německu, USA nebo v Rusku a nyní si získává také české klienty.

Praktická praktičnost

Podle české designérky Jaroslavy Procházkové je velkou výhodou úpletové módy její praktičnost. "Může se velmi dobře přizpůsobit postavě.

Lidé v tom dobře vypadají a také se tak cítí," řekla ČTK. Podle ní jsou modely z pletáže velmi variabilní. "Jsou teplé a zároveň tenké. Je to sportovní móda a dá se z toho udělat také společenská záležitost," uvedla.

Upozornila, že kvalitní úplet ocení i dámy, které nemají ideální postavu. "Když je model dobře vytvarovaný a vhodně střihově řešený, pomáhá zakrýt nedostatky.

Mnohdy pak není jasné, zda jde o kreativní prvek nebo nedostatek postavy," prozradila nuance. Výhodou pletáže jsou pak podle ní také materiály.

"Například jehněčí vlna je velmi tenká a zároveň hřejivá. Svetry tak nemusejí být huňaté a není třeba je vrstvit, aby se člověk zahřál," upozornila.

Co ocení zákazníci

Podle Jaroslavy Mickové z pražského obchodu Stefan zákazníci oceňují materiály, které v zimě hřejí a v létě chladí. "Využíváme kvalitní ovčí vlnu pro zimní modely a bavlnu nebo len pro letní," řekla.

Předností pletáže je široká paleta barev, osobité vzory, střihy, svěží vzhled a hravost. "Oděvy se dají kombinovat pro jakoukoli příležitost. Záleží na kreativitě člověka, který si takový model pořídí.

Jsou vhodné pro běžné nošení, ale využívají se také pro společenskou příležitost," řekla Kateřina Quirenzová ze společnosti Ivko.

Podle ní je snahou firmy naučit zákazníka nosit veselé a jasné barvy. "Snažíme se klást důraz na barevnost a optimismus barevných kombinací. Módou chceme zaútočit proti stresu a napětí," uvedla.


Zdroje:

Předchozí článek

Konec plešatců?

Následující článek

ODS bude dnes hledat náhradu za Chalupu

Nejnovější články