Dnes je středa 27. ledna 2021., Svátek má Ingrid
Počasí dnes 2°C Oblačno

Znáte Flexi bar?

Znáte Flexi bar?
zdroj: Archiv

Flexi bar neboli pružná tyč je náčiní, které uvedením do kmitavého pohybu přiměje k práci hluboké svaly zádové, veškeré břišní svalstvo a svaly pánevního dna.

Při cvičení s flexi barem se jedná o silový vytrvalostní trénink, který zintenzivňuje látkovou výměnu a zvyšuje srdeční tep. Cvičení s flexi barem je efektivní proti bolestem zad, pro zlepšení držení těla, odbourávání tuků, vyrovnání svalových dysbalancí, zlepšování koordinace, rovnováhy, koncentrace a stability. Pravidelný trénink s flexi barem napravuje chybné držení těla, posiluje ochablé hluboké svalstvo a zlepšuje senzomotorické vlastnosti. U hodiny flexi baru záleží často na tom, co krom flexi baru předcvičuje cvičitelka. Jsou cvičitelky, které se věnují spíše relaxačním formám cvičení jako je pilates či power yoga a dále cvičitelky, které naplňují spíše rychlejší hodiny. V každém případě by cvičení mělo začínat zahřátím a protažením. Poté se přechází do další části, ve které se využívá flexi bar. Na hodinách flexi baru by se mělo cvičit v obuvi, pokud se nejedná o typ cvičení s flexi barem převážně na zemi či ve stylu power yogy nebo pilatesu. Při cvičení se tak nepřetěžují chodidla kotníky. Některé cvičitelky vedou hodinu tak, že pracují především s horní částí těla (paže, břicho, záda), některé zahrnují do cvičení i cviky na dolní končetiny a hýždě, aby bylo celé tělo posíleno rovnoměrně. Tento způsob vedení hodiny je vhodnější, protože většina populace nezvládá celou hodinu pouze s flexi barem, paže potřebují alespoň krátkou regeneraci. S flexi barem se cvičí ve stoje, v sedu a v lehu. Některé cviky jsou i v kleku. Pro větší rozmanitost hodin se často používají také fitbally a overbally. S flexi barem může cvičit každý, kdo netrpí akutními bolestmi. Cvičení je vhodné i pro ženy do cca 6. měsíce těhotenství a také pro ženy po porodu. Od šestého měsíce těhotenství se nedoporučuje s flexi barem cvičit, neboť se tím posiluje pánevní svalstvo a znesnadňuje se sestup dítěte při porodu. Na hodinu tohoto typu nepatří lidé s pooperačními stavy, se zánětlivými procesy, závažnými srdečními a oběhovými problémy (vysoký krevní tlak), s artrotickými bolestmi kloubů v akutní fázi, s poruchami hmatu a necitlivostí.
Materiál připraven ve spolupráci se stránkami www.aerobic.cz, kde naleznete veškeré informace o cvičení, kalendář akcí po celé ČR, domácí cvičební programy, přehled DVD s možností objednávky, fotogalerie, zajímavosti, aktuality ohledně Miss aerobik a v neposlední řadě soutěže o ceny.
Patříte k lidem, kteří si nechávají dovolenou až na podzim? A nebaví vás jen ležet na pláži? Nechte se inspirovat instruktorkou Lucií Švadlenkovou. 5 důvodů, proč jet na aktivní dovolenou: 1) odpočinete si a zároveň něco uděláte pro svoje tělo 2) užijete si sluníčka a moře a zároveň se nebudete celý den nudit na pláži 3) můžete s sebou vzít celou rodinu, cvičit nemusí každý 4) zkusíte lekce, na které se třeba normálně nedostanete (aquaaerobic nebo cvičení s flexi-bary) 5) vzhledem k tomu, že cvičení bývá vždy po ránu a pak až k večeru, máte téměř celý den na různé výlety a prozkoumání okolí
Nejbližší tip na aktivní dovolenou s Lucií Švadlenkovou: Letecký zájezd na Kanárské ostrovy s Luckou Švadlenkovou a Janou Ondráčkovou. Čekají vás 3 hodiny cvičení denně - každý den cvičení s flexi-bary, aquaaerobic, dále dle přání aerobic, bodyform, p-class, pilates, stretching. To vše ve spolupráci s CK Capro v termínu 1.-8.10.2009.
Co si vzít s sebou na aktivní dovolenou u moře: - podložku a/nebo ručník na cvičení - dostatek pohodlného sportovního oblečení a obuv na cvičení - plavky - opalovací krém a sluneční brýle - dostatek dobré nálady

Kurzy

Finance

Kurzovní lístek: Exchange s.r.o.

EUR 26,030 26,110
USD 21,380 21,500
Kurzovní kalkulačka

Více měn / Porovnání kurzů bank / Europlatby zdarma