Tchibo – 60 let tradice
Tchibo slaví 60 let jako jeden z největších mezinárodně působících maloobchodních prodejců, je čtvrtým největším výrobcem kávy na světě a vedoucí společností na trhu kávy v mnoha evropských zemích, včetně ČR.
Letos je to právě 60 let, kdy dva obchodníci Max Herz a Carl Tchilling-Hiryan, přišli na originální, převratnou myšlenku - posílat balíčky kvalitní pražené kávy poštou. Zřístupnili tak už v roce 1949 luxusní požitek, jakým káva v té době stále ještě byla, každému. První značkou kávy byla Tchibo MOCCA. Víte, že jméno Tchibo je zkratkou, složenou z prvních slabik jmen Tchilling a Bohne (německy „zrnko“)?
V roce 1955 Tchibo otevřelo svůj první obchod v Hamburku, aby měli zákazníci možnost vychutnat šálek kávy dříve, než si zakoupí celé balení. V roce 1958 se stává káva Tchibo Gold Mocca číslem jedna na německém trhu s kávou. V roce 1963 Tchibo otevírá první prodejní koutky i v cukrárnách a pekařstvích.
Dnešní nabídka spotřebního zboží Tchibo má kořeny v 50. letech v Německu, kdy byla káva stále luxusní položkou a prodávala se v malém množství. Právě Tchibo přišlo s nápadem balit ji jako specialitu do kuchyňských utěrek či ubrusů. Vytvořilo tak jakousi druhou řadu nabízeného zboží. Když se začala káva prodávat ve větších objemech, Tchibo ji balilo do plechovek nebo dóz pro uchování aroma čerstvě pražené kávy. Zákazníci oceňovali, že při koupi kávy získali něco navíc pro další využití. Mnoho kuchyní v té době zdobila oranžová plechovka Tchibo. Postupně se nabídka rozšiřovala o další užitečné vybavení pro domácnost.
Tchibo celý koncept přepracovalo a v roce 1973 vznikla nová – nezávislá - produktová řada spotřebních výrobků, jejichž nabídka se postupně rozrostla až za hranici kuchyňských potřeb. Od 80. let rozběhlo Tchibo prodej ve dvoutýdenních cyklech a od roku 1994 už Tchibo pravidelně nabízelo 15 nových položek týdně.
Dnes můžeme vybírat podle motta „Každý týden nový svět“ z týdně nové nabídky asi 30 výrobků na nové téma. – od kuchyně, přes módu, sport, elektroniku, hračky, šperky až po zahradu. Témata se v průběhu roku stále střídají, a tak představují pro zákazníky zpestření každodenních nákupů za dostupné ceny. Za zmínku stojí i spolupráce zajímavých osobností na některých limitovaných kolekcích, například teď je v prodeji tenisová kolekce navržená Borisem Beckerem a zanedlouho se objeví na pultech kolekce pro život na zahradě, vytovřená exkluzivně pro Tchibo uznávanou britskou ávrhářskou dvojicí Sira Terence a Sebastiana Conranových.
V roce 1991 zahájilo Tchibo expanzi na další evropské trhy. Dnes je Tchibo jedním z největších mezinárodně působících maloobchodních prodejců, čtvrtým největším výrobcem kávy na světě a vedoucí společností na trhu kávy v mnoha evropských zemích. V České republice působí prostřednictvím společnosti Tchibo Praha od roku 1991 v segmentu pražené kávy, instantní kávy a instantních kávových specialit pod známými značkami Tchibo, Jihlavanka a Davidoff Café. Tchibo je v České republice jedničkou na trhu pražené kávy. Od roku 2004 Tchibo Praha nabízí na českém trhu vedle kávy i své spotřební zboží. Firma už má v současnosti v České republice hustou síť vlastních obchodů Tchibo v nákupních centrech, několik desítek prodejních míst ve vybraných řetězcích a od roku 2008 rovněž provozuje elektronický obchod s kávou i spotřebním zbožím na stránkách tchibo.cz. Od loňského roku už má Tchibo Praha i své první dva obchody na Slovensku.
Kurzy
Finance
Kurzovní lístek: 30.11.2024 Exchange s.r.o.
EUR | 25,190 | 25,310 |
USD | 23,830 | 24,010 |