Pitný režim: 10 základních pravidel

- Ženy autor: red

Nejvhodnějším zdrojem tekutin pro náš organismus jsou pramenité vody s nízkou mineralizací.

zdroj: Archiv

1. Denně byste měli vypít 2 až 3 litry tekutin.
2. Káva, černý čaj a alkohol se do pitného režimu nazapočítávají, naopak organizmus dehydratují.
3. Mléko a kakao jsou spíše jídlem než nápojem.
4. Nečekejte na pocit žízně – ten je poslední výstrahou vašeho  těla.
5. Při sportovaní, pobytu v teplých místnostech (vytopená kancelář, sauna) či ve stresových situacích pijte více.
6. Dbejte na pestré složení tekutin.
7. Ideální pro správný pitný režim jsou vody s mineralizácí 150 až 400 miligramů na litr, neslazené čaje a šťávy.
8. Pijte průběžně během celého dne a nikoli nárazově. Převažnou část tekutín byste měli zkonzumovat do 14 hodin, jen tak je dokáže organizmus nejlépe zpracovat. Ideální je též začt den se sklenicí vody nalačno.
9. Nevhodné je pít těsně před jídlem, během něho a bezprostředně po dojedení.
10. Nepodceňujte význam minerálů, které ve vyváženém poměru hrají důležitou roli při metabolických procesech v lidském organismu.