Luxusní kabelky Louis Vuitton se dobře prodávají i v době krize
19. 4. 2011 – 11:05 | Ženy | Jan Janula |Diskuze:
Francouzské luxusní skupině LVMH stouply v prvním čtvrtletí letošního roku tržby o 17 procent na 5,25 miliardy eur (126,9 miliardy Kč). Růst podpořila vyšší poptávka ve Spojených státech, Evropě a Asii.
Výsledky překonaly odhady analytiků (ti očekávali tržby jen 4,97 miliardy eur) a byly docíleny navzdory zemětřesení na důležitém trhu s luxusním zbožím, kterým je Japonsko. Společnost LVMH je největším výrobcem luxusního zboží na světě.
Všechno o 2% nahoru
Firma dodala, že všechny segmenty zaznamenaly dvouciferný procentní růst tržeb bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů. Vysoká je (kromě kabelek) hlavně poptávka v divizi vína, lihovin, hodinek a klenotů.
LVMH je mateřskou firmou výrobce kabelek Louis Vuitton. Vyrábí rovněž šampaňské Moët & Chandon, Dom Perignon a Veuve Clicquot, koňak Hennessy či šperky Chaumet a hodinky TAG Heuer. Mezi její módní značky patří Fendi, Kenzo a Givenchy.
LVMH koncem minulého měsíce uvedla, že dopad neštěstí v Japonsku na její celoroční tržby bude omezený. Japonsko se na tržbách celé skupiny podílí devíti procenty.
LVMH minulý měsíc koupila za 3,7 miliardy eur italského výrobce šperků Bulgari. Vlastní také více než 20 procent ve firmě Hermés, napsala agentura Reuters.