Dnes je neděle 7. prosince 2025., Svátek má Ambrož a Benjamín
Počasí dnes 6°C Zataženo

Češi kupují více deodorantů, vybírají však levnější značky

2. 4. 2010 – 23:35 | Ženy | red |Diskuze:

Češi kupují více deodorantů, vybírají však levnější značky
zdroj: tisková zpráva

Češi loni nakoupili více deodorantů než v roce 2008, avšak kvůli hospodářské krizi vybírali levnější výrobky a za deodoranty v součtu utratili méně peněz. Výdaje za deodoranty tak klesly z 1,924 miliardy korun v roce 2008 na 1,842 miliardy korun.

 

Češi i přes rostoucí spotřebu deodorantů ale zaostávají za západní Evropou, kde je lidé používají mnohem častěji. Vyplývá to z údajů, které v březnovém čísle zveřejnil odborný měsíčník Regal, a statistik výrobců.

Prodej dámských a pánských deodorantů loni podle průzkumu MEMRB 2010 vzrostl z 21,827 milionu kusů v roce 2008 na 22,603 milionu kusů, přičemž častěji je používají ženy. Na dámské deodoranty totiž v loňském roce připadlo 13,29 milionu balení a na pánské 9,313 balení.

Loňský pokles útrat podle odborníků souvisí s tím, že Češi kvůli hospodářské krizi více nakupovali levnější výrobky a častěji vyčkávali na akční cenové nabídku značkových deodorantů. "I když již nečekáme tak velký tlak na pokles průměrné ceny, procento výrobků kupovaných v promocích zůstane minimálně stejné," podotkl Jaroslav Špryňar ze společnosti Unilever.

Češi sice stále častěji nakupují deodoranty a antiperspiranty, které jim zejména v parných dnech pomáhají bojovat s nepříjemným tělesným pachem, avšak nadále zaostávají za západní Evropou. Průměrná spotřeba deodorantů na jednoho obyvatele totiž loni v Česku činila jen zhruba 2,2 balení, zatímco například v Británii dlouhodobě převyšuje pět balení.

Používání prostředků určených k eliminaci zápachu potu totiž není podle odborníků v české společnosti dosud zakotveno jako každodenní hygienická zvyklost.

Zapravdu jim dává předloňský průzkum společnosti Factum Invenio, podle kterého každý čtvrtý Čech a každá desátá Češka nikdy nepoužili deodoranty nebo antiperspiranty. Alespoň někdy prostředky proti pocení používá 89 procent dotázaných žen, zatímco u mužů je to 77 procent. Několikrát denně používá tyto výrobky 39 procent žen a pouze 20 procent mužů. Zápachu potu se brání častěji lidé mladší, spíše s vyšším vzděláním a většími příjmy.

 

Zdroje:

Předchozí článek

Rusko: Od smlouvy odstoupíme, bude-li nás ´ohrožovat štít USA´

Následující článek

V pokračování Sexu ve městě se hrdinky podívají i do Abú Zabí

Nejnovější články