Na otázky ohledně hubnutí a cvičení odpovídá David Huf

- Ženy autor: red

David se celý život věnuje sportu, obzvlášť sportovnímu a komerčnímu aerobiku, ve kterém dosáhl obrovské výsledky. V současnosti se profiluje jako poradce a konzultant zdravého životního stylu, jako osobní trenér a je rovněž populárním instruktorem komerčních forem aerobiku.

Napřed v začátku svého redukčního programu jsem shodil-la, ale teď už to jde hůř. Je to docela obvyklé, protože váhu v začátku můžete ztrácet na vodě a také zrychlené peristaltice střev. Zaměřte se na zdravotní přínos cvičení a pokuste se vyhnout příliš častému vážení, ideálně se važte jednou týdně. Sledujte jiné ukazatele, např. volnější oblečení. Jedná se o změně životního stylu, takže si nechte cca 1-3 měsíce na to, aby jste zaznamenali výsledky. Tímto způsobem dáte svému tělu čas přizpůsobit se změnám. Pokud u svého nového životního stylu vydržíte 3 měsíce, skvěle jste zainvestovali do vlastního blaha. Mám problém dodržet svůj nový stravovací režim a cvičební plán. Může to být ze dvou důvodů. Nereálné cíle a špatné plánování. Když si někdo stanoví nereálný cíl, může se dlouho zdát , že je daleko od cíle, takže nevěří , že jeho dosažení je možné. Aby byli úspěšní, musí si úkol rozdělit do zvládnutelných částí. Například když chce někdo běžet maratón, nezačne rovnou běhat 42 km , ale zkusí to s 1km a postupně si přidává. Pokud je problémem nedostatek času, je na čase se zeptat, jestli nemohu nějak získat více času. Většina lidí má v průběhu dne nějaké volno, ale vše samozřejmě záleží na tom, co v něm chce každý dělat. Když někdo nechce dělat nic, ničeho také nedosáhne. Jsem těhotná, jak a co mohu cvičit? V době těhotenství se nedoporučuje začínat s novým typem cvičení. Pokud jste se min.3 měsíce před těhotenstvím věnovala pravidelné pohybové aktivitě, vylučující možný fyz.kontakt s další osobou a nárazy na překážky či otřesy a dopady, můžete pokračovat až do doby než se budete cítit nepřirozeně nebo nepohodlně. Svůj úmysl byste ale měla předem konzultovat s lékařem. Jak mohu cvičit po porodu. Po porodu zažívá Vaše tělo velké změny, proto při prirozeném porodu bez komplikací byste měla čekat do kontroly po šestinedělí před plánovaným začátkem cvičení. Pokud jste po císařském řezu, vyčkejte nejméně 8 týdnů od porodu, ale v obou případech se poraďte s lékařem. Po tréninku mne všechno bolí. Není to nebezpečné? Ani u velmi zdatných lidí není neobvyklá opožděná bolest svalů. Neměla by však trvat déle než několik dnů. Pokud se vám to přihodí, ujistěte se, že se zprávně rozehříváte a provádíte cviky dobře technicky a na konci cvičíte protahovací cviky. Také dbejte na pitný režim, nejlépe čistou neperlivou vodu, nebo dostatečně zředěný izotonický nápoj, abyste zabránili svalovým křečím. Nechci si vytvořit svaly. Pro nárůst svalů je musíte přetížit pomocí odporu závaží (činek) . Pokud cvičíte cviky využívající pouze odporu hmotnosti vlastního těla, je nárůst nepravděpodobný. Inspirujte se např. mým ukázkovým cvičebním programem (možnost objednání DVD) nebo si přijďte zacvičit na moje aktuální tour po České republice (termíny). Můžete si však vybudovat svaly štíhlejší a pevnější. Je rozdíl v plánování všeobecného kondičního tréninku pro muže a ženy? Ne. Programy procvičující rovnoměrně všechny svalové skupiny trupu, paží a nohou jsou vhodné pro všechny. Jediným rozdílem je výše a míra zátěže, reflektující přirozeně vyšší hodnoty svalové síly a kapacity plic u mužů. Je lepší cvičit ráno nebo večer? Pro obecné kondiční fitness programy je to jedno kdy cvičíte. Ranní cvičení na lačno je vhodné pouze pokud chcete redukovat tělesný tuk a to formou aerobní činnosti / běh, cyklistika, rychlá chůze / vykonávanou mírnou až střední intenzitou, tzn. jste schopni vnímat co se kolem Vás děje a vést komunikaci. Přemýšlení o době cvičení je ale také důležité pro udržení vlastní motivace, takže pokud nejste ranní ptáčata, těžko dodržíte svůj denní program, když si cvičení naplánujete na probuzení. Kolikrát týdně mám cvičit? Pro zaznamenání trvalejších změn je potřeba min.3x týdně 60 min. Pro udržení stačí min. 2x týdně 30min. maximálně se doporučuje absolvovat trénink 6x týdně a uchovat si den na regeneraci.
TIPY Z INTERNETU www.davidhuf.cz Oficiální stránky Davida Hufa www.aerobic.cz Kalendář cvičebních akcí v celé ČR, rady odborníků www.capro.cz Pobytové zájezdy se cvičením