Celebrity se začínají objevovat na neretušovaných fotkách

- Ženy autor: red

Popová zpěvačka Jessica Simpsonová se objevila na obálce květnového vydání časopisu Marie Claire bez make-upu a bez jakéhokoli dalšího přikrašlování.

Placeholder

Placeholder,zdroj: Archiv

V časopise je série jejích neretušovaných fotografií; na jedné z nich například sedí v trávě, rukou si pročesává vlasy, dívá se do dálky a obličej má prozářený sluncem.
Je jednou z mála celebrit, které souhlasily s tím, že je lidi uvidí bez předchozího zkrášlení.

Simpsonovou motivoval její program The Price of Beauty (Cena krásy) v televizi VH1, řekla šéfredaktorka Marie Claire Joanna Colesová. V rámci tohoto pořadu cestovala po světě se dvěma přáteli a zkoumali, jaké jsou kde uznávané standardy krásy.

"Myslím, že se její postoj k těmto věcem změnil. Myslím, že dělat tento pořad byla pro ni hluboká zkušenost. Velmi ji to osvobodilo," řekla Colesová o pořadu, v němž Simpsonová ukázala, co ženy na celém světě považují za krásu, ukázala i důsledky drastických diet držených kvůli kráse a soustředila se také na to, co dělají ženy, aby podpořily svoji vnitřní krásu.

Jen málo žen souhlasilo s neretušovaným fotkami a vysloužily si různé komentáře, pozitivní i negativní.

V roce 2002 se v časopise More objevila herečka  Jamie Lee Curtisová ve spodním prádle.
"Byl to dobrý nápad," řekla šéfredaktorka časopisu More Lesley Jane Seymourová. "Neuvidíte mnoho celebrit vyfocených takhle bez zábran. Nejdou bez nalíčení ani do poštovní schránky."

V evropských časopisech se ženy bez make-upu poprvé objevily loni a potom tento trend překročil Atlantik. Často žádají retuše samy celebrity a jejich manažeři, řekla Seymourová.

Kosmetická firma Dove v kampani Za skutečnou krásu, kterou rozjela v roce 2004, rozhodla podpořit přirozenou krásu žen a na reklamní billboardy fotí "normální ženy", nikoli modelky. Její studie ukázala, že jen dvě procenta žen na světě se označily samy za krásné.

"Ze studie vyplynulo, že je třeba povzbuzovat ženy a dívky, aby si budovaly pozitivní vztah ke kráse," řekla Kathy O'Brienová ze společnosti Unilever, která Dove vlastní. "Myslím, že je povzbudivé, že více a více lidí i organizací přijímá myšlenku přirozené krásy," řekla.

Simpsonová a další nechávají zveřejňovat svoje neretušované fotky dobrovolně a mají nad nimi kontrolu na rozdíl od fotek paparazzi, které se vydávají bez souhlasu celebrit.
"Když lidé vidí celebrity, které nejsou tak perfektní, nejeví se jim už tak nedosažitelné," řekla Lisa Wadeová z Occidental College, jejíž specializací je sexualita, média a feminismus.

Zdroje: ČTK